Antonio Zoppi (1860–1926) was an Italian painter, mostly of genre and costume scenes, as well as landscapes. He was born and resident in Novara. He studied in Rome, a disciple of Cesare Maccari.
In 1881 at Milan he exhibited: Paggio del secolo XVI. In 1881 at Rome he exhibited: Fate la carità e In vino laetitia. To other exhibitions he sent: Winter Sun; Dolci ricordi; Il nonno; Adele; Study of a head; A landscaper of Tobacco; and Savoy and Winter Morning. Vendemmia was exhibited at the Brera Academy in 1822.
Among his works: a quadratura painting inside the house of Dezzopis; a garden in the house of signor Filippo Guastoni at Piacenza, and another depicting a garden in casa Beltrami, the Sanvitali depicting the sea. He painted also scenography and decorations for the Teatro Municipal.
Antonio Zoppi (1860–1926) è stato un pittore italiano, principalmente di scene di genere e costume, oltre che di paesaggi. È nato e residente a Novara. Studiò a Roma, discepolo di Cesare Maccari.
Nel 1881 a Milano espone: Paggio del secolo XVI. Nel 1881 a Roma espone: Fate la carità e In vino laetitia. Ad altre mostre ha inviato: Winter Sun; Dolci ricordi; Il nonno; Adele; Studio di una testa; Un paesaggista di Tabacco; e la Savoia e il mattino d'inverno. Vendemmia fu esposta all'Accademia di Brera nel 1822.
Tra le sue opere: un dipinto in quadratura all'interno della casa di Dezzopis; un giardino in casa del signor Filippo Guastoni a Piacenza, e un altro raffigurante un giardino in casa Beltrami, il Sanvitali raffigurante il mare. Dipinse anche scenografie e decorazioni per il Teatro Municipal.
Nessun commento:
Posta un commento
Info sulla Privacy